Emöke Baráth (soprano) / Artaserse / Philippe Jaroussky (conductor)
Mladá maďarská sopranistka Emöke Baráth je v barokní opeře jako doma a provází ji prakticky od počátku její úspěšně nastartované kariéry. Na svém novém albu, nazvaném Dualita, „prozkoumává“ barvitý svět Händelových oper z pozic jak ženských, tak i mužských postav (resp. rolí en travesti – mimochodem, pokud už používáme úsměvný český termín „kalhotkové role“, měli bychom se alespoň přesněji držet německého, resp. anglického originálu a překládat ho jako „kalhotové role“). V áriích z devíti Händelových oper má příležitost ukázat jak lyrickou a melancholickou, tak i dramatickou a virtuózní polohu svého příjemného, výrazově bohatého hlasu. Doprovázející barokní ansámbl Artaserse řídí na nahrávce francouzský dirigent a kontratenorista Philippe Jaroussky.
1. Qual Leon Che Fere Irato (Arianna in Creta) 2. Il Crudel M'abbandona, E Mi Detesta (Amadigi di Gaula) 3. Ah Spietato (Amadigi di Gaula) 4. Ai Greci (Deidamia) 5. Qual Farfalletta (Partenope) 6. Ombra Cara (Radamisto) 7. Ah Ruggiero Crude (Alcina) 8. Ombre Pallide (Alcina) 9. Se Ria Procella (Faramondo) 10. Che Sento! Oh Dio! (Giulio Cesare) 11. Se Pieta (Giulio Cesare) 12. Da Tempeste (Giulio Cesare) 13. Qual Nave Smarrita (Radamisto) 14. Scherza in Mar Navicella (Lotario) Skladby