Rakouská theorbistka, harfenistka, dirigentka a zakladatelka souboru staré hudby L'Arpeggiata Christina Pluhar o svém albu říká: „Monteverdiho nejobdivuhodnější vlastností je obrovská rozmanitost kompozičních technik, které ovládá a prolíná s vrcholnou dovedností. Naším cílem na této nahrávce je vyzdvihnout rozmanitost jeho světských skladeb. Modernost, která se jeho díly vine jako nekonečná nit a díky které se jeho hudba zdá být nadčasová i v jednadvacátém století, je zcela pochopitelná, vezmeme-li v úvahu například jeho použití ostinátního basu. Jazzoví hudebníci údajně „vynalezli“ tzv. kráčející bas ve 40. letech 20. století, ale již u Monteverdiho nacházíme ostinátní bas, který se výrazně odchyluje od standardních ostinat sedmnáctého století, přičemž i ta jsou svého druhu jedinečná a znějí extrémně moderně.“
Skladby
Strana A1.1 L'orfeo, SV 318: Toccata
1.2 Ohimè Ch'io Cado, SV 316
1.3 L'incoronazione Di Poppea, SV 308, Act 3: "Pur Ti Miro" (Neron, Popea)
1.4 Damigella Tutta Bella, SV 235
1.5 Madrigals, Book 8: Lamento Della Ninfa, SV 163: IV. Amor
1.6 SÌ Dolce È'l Tormento, SV 332
1.7 L'orfeo, SV 318, Act 5: Sinfonie ; Moresca 1.8 Madrigals, Book 7: Interrotte Speranze, SV 132
Strana B
2.1 Chiome D'oro, Bel Thesoro, SV 143
2.2 L'incoronazione Di Poppea, SV 308, Act 2: "Oblivion Soave" (Arnalta)
2.3 Hor Che'l Ciel E la Terra E'l Vento Tace, SV 147
2.4 Madrigals, Book 8: Ballo, SV 154B
2.5 Madrigals, Book 8: Vago Augelletto Che Cantado Vai, SV 156
2.6 Zefiro Torna E Di Soavi Accenti, SV 251